لزوم ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اخذ کد رهگیری

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران، بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اخذ کد رهگیری برای معاملات تاکید کرد.

یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات پیرامون وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران  نیز اظهار کرد: به تازگی اخباری منتشر شده است که از وجود ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران حکایت دارد و از این رو به نظر می رسد این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نباشد.

دستمالچیان ادامه داد: براساس آنچه که اتحادیه مشاوران املاک، اعلام کرده است در سال 1402 یک هزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران وجود داشته است و موضوع در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در شهر تهران بیش از پنج هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات ضمن تاکید بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره گفت: مشاهده می شود برخی به خلاف نسبت به کد فروشی در پیشوا، قرچک و ورامین اقدام کرده اند که ضرورت دارد تا به این قبیل فعالیت های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود بیش از پنج هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات این تعداد بنگاه های غیرمجاز، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است.

دستمالچیان تاکید کرد: از این رو این آمادگی وجود دارد تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی با واحدهای غیرمجاز برخورد شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود